2013. február 7., csütörtök

Membrán csere segítőkkel

Veterán korba érett cseh csoda üzemanyag szivattyúja rövid időn belül másodszor hibásodott meg. Elsőre egy utángyártott membránnal tartalékban lévő lett beépítve. Alig két hónapot üzemelt és egyre magasabb lett a kenőolajszintje a motornak ismét. Kedden dél körül úgy gondoltam ez így nem lesz a motor hasznára. Így leszedtem ismét a tápszivattyút és alkotó részeire szedtem. Olajat egy lavórba. Ekkor egy kerékpáros fiú állt meg mellettem.
-Jó napot! Mit csinál maga itt?
-Adjon Isten Kiskomám! Szeretném megtudni miért folyik az üzemanyag az olajba.
-Segítek megjavítani. Megmondja mennyi most az idő?
-Tizenegy óra ötvenkilenc.
-Tizenkettő harmincötre megyek Play Sztesenezni a barátomhoz. Addig kész kell lenni!
(A mindenit ez egy karakán kis kölök.)
-Rendben. Meg leszünk, ha te mondod.
Egy gyári eredeti, de használt membránt még találtam, ami az utángyártottnál erősebb anyagból készült. Beszereltem és a benzincsövet rátoltam. Két-három mozdulat és már jött is a benzin. Közben megérkezett Bálint kollégám, aki a szomszéd lépcsőházban lakik. Kérdez a hibáról és újdonsült ifjú barátocskám szakszerű magyarázatot ad minden kérdésre.
-Ejha! Talpraesett gyerek vagy! Hogy hívnak?
-....  Bálintnak
-Engem is Bálintnak.:-)
-Hol dolgozol?
-Mozdonyvezető vagyok mint Tibi.
-Én kamionos szeretnék lenni vagy autószerelő.
Közben végzek a csavarok rögzítésével. Olajat töltök a motorba. Beülök, indítok és a motor jár mint mindig.
-Hány óra van?
-Tizenkettő huszonnyolc.
-Ugye mondtam hogy kész kell lenni?
-Viszlát! A rendszámot megjegyeztem és ha látom integetek.
-Szia Bálint!

11 megjegyzés:

  1. Ez igen! :)) Milyen segítőkész fiatalember! Hiába no, szakmabeli!:))
    Most már csak menni fog az a cseh csoda!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen. Igazi profi és kivívta minden elismerésem.:-)
      Tartsa meg ezt a jó szokását.:-)

      Törlés
  2. Nem lesz egy elveszett gyerek az alkalmi segítőd, ha már most ilyen ügyes:)

    VálaszTörlés
  3. És még merje valaki kézlegyinte mondani: Ezek a mai fiatalok!

    VálaszTörlés
  4. Akik egymást partnerként találják meg ott nincs kézlegyintés.;-)

    VálaszTörlés
  5. Gondold el, ha csak estére kell odaérnie playstation-ozni a fiúnak, meddig bajlódhattatok volna:D
    Imádtam olvasni!:)
    Köszi!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizonyára akkor egy teljes generálozást elvégzünk.:-)))

      Törlés
  6. Érdemes lenne legközelebb úgy időzítened:D

    VálaszTörlés