2013. augusztus 26., hétfő

Lezárt pálya vágányain

Lezárt pálya vágányain pályaépítési munkálatok folynak augusztus közepe óta. Az elhasznált vágányokat és annak felépítményi szerkezeteit és alépítményi anyagait egy géplánc szedte fel több kilométeren. Sínek és aljzatbetonok több évtizednyi közös tehermegosztásban csavaros megoldással egymáshoz kötődtek bazaltba fektetett sóder ágyazaton. Ám az együtt töltött évtizedek éveiben és az időjárás a kötődést a sóderre fektetett bazaltágyon próbára tette. Az ágyazatban a bazalt mállani kezdett a sínkötéseknél az esős időszakban vízágyak keletkeztek és beiszapolták a vágányzat alépítményi szerkezetét. A nagy hőségben a szárazságban az elporladt anyagot a szél fújta a menetszél kihordta. Így a rajtafutó nagy és nehéz tehervonatok a sínvégeken kerekeikkel felütközve egyre zajosabban jártak. Érezte ezt a mozdonyok járásán az azt vezető masiniszta és a nap mint nap munka végett arra utazó munkavállaló pendlerek tömege egyaránt. A pálya műszaki személyzete is látta a pályán diagnosztikai méréseket végző mérőmenetekkel összegyűjtött adatok alapján, hogy valamit tenni kell. Így jutottak arra az elhatározásra, hogy a térség vasúti közlekedésében elért eredményeiket egy pályakorszerűsítés beiktatásával a lehetőségek szerint megtartják. 
   

2 megjegyzés:

  1. Miközben olvastam, azon gondolkodtam, hogy a tárgyi és emberi világ mennyire hasonló :)

    VálaszTörlés
  2. ;) Ennyire mélyen nem gondoltam bele.:-)

    VálaszTörlés