2014. augusztus 20., szerda

Kustánszegen munkatársak és családjai körében

Előző hétvégénket Kustánszegen töltöttük alapítványunk támogatóival a soproni mozdonyvezetőkkel. A háromnapos esemény közös szervezésben történt érdek képviseleti és alapítványi támogatással. A szállás költségrei alapítványi átutalással míg az étkezésé az érdek képviselet számlázható keretéből és némi önrészből lett kifizetve. Természetesen az italfogyasztást mindenki saját kerete és kapacitásához tervezhette, amit elkövetkező rendezvényeinken továbbviszünk és jó szokásként megtartunk. :-)
Dobronhegyen fél tizenkettőkor egy kis panzióban találkozott a több mint 40 fős csoport. Itt délben jól esett a finomra sikerült gomba leves benne a gombaszeletekkel. Rántott csirkemell zöldséges hasábburgonya vörös káposzta volt választásom, amit kis ejtőzés után desszertként ízletes diós szelet követett. Kávénk elfogyasztása közben szabadon beszéltünk iskoláról, beiskolázásról, várható változásokról. Változtatni valókról, amik a munkánkat azért érintik, mert nincs ilyen létező jelző a magyar vasúton, mégis az Utasításban több oldalon a jelzésképeit leírták és a vizsgaanyagban megkövetelik. ???
"Nem szakmázni jöttünk, hanem kikapcsolódni!" szólt egyikünk, ami felszólítás volt arra, hogy induljunk szálláshelyeink elfoglalására, illetve táborhelyünkre. Rövid idő alatt odaértünk autóinkkal az öt kilométerre lévő kustánszegi Göcsej kempinghez, amiben már tavaly is eltöltöttünk néhány napot és éjszakát tavalyi bajánsenyei blogos találkozónk előtt. Táborhelyünk és éjszakai pihenőhelyeink elkészítése közben honnan honnan nem előkerült mindenféle házi készítésű cseppfolyós gyümölcspárlat, vörösbor és többféle sörital. A Nap felhő mögé bújt, amiből langyos cseppek ruháinkat áztatni kezdték, autóinkról mosták az út porát. Így, hogy nem láthatott az esőben egy kis pálinka is megkóstoltatott. Azután mégis irány az anyatermészet. Itt e kicsiny zárt világban is legbelül egyedül jött velem lélek vonatom a tavon körül. Hallattam mobilizált magam, majd meg-megállva néhány helybéli horgászhoz odaköszöntem. Pocsolyákat a régi kitaposott cipőben kerültem, közben azon vidultam milyen szerencse, hogy nincs is új cipőm.:-))) Szélesen elterülő mély árkokat átlépve szökelltem volna, de a tavaly látott keskeny erek néhol térdig, néhol combközépig teltek vízzel. Vacsorához a helyi halsütő adott frissen sütött halat. Az estébe még belefért néhány jó pohár vörösbor, közben tánc a párral és csak úgy szólóban meg együtt mindenkivel, aki jelen volt. Hajnali háromra elcsitult társaságunk aludni ment mindenki, aki tudott ágyban, aki tudott matracon és volt, aki csak úgy az asztal mellett egy kiszolgált fotelágyban. Reggeli párában ébredt a kemping két lakója úgy hat körül. A vizesblokk adott találkozáshoz helyet a tükörnél habzott, tisztult, simult az arc. Következő ajtó a konyhába vezetett, ahol egy sokat látott kávéfőző állt a polcon használatra készen. Víz, kávé és a begyújtott gázégőn pár perc múltán fortyogott, kotyogott is az illatos fekete. Ittunk együtt egy-egy finom forró fekete nedűt közben a vidám táncos esti kedveket dicsértük. Egy a kettő közül kocogni indult, hogy a felhalmozott szeszt belsőjéből kiégesse. A reggeli párát enyhe fuvallat lebbentette fel a tóról, kitakarta a környező dombokat és vidámnak mutatta az ébredő Napot kezdődő körútján, ami most is kérés nélkül mindenkinek süt. A tó vize enyhe, fürdéshez kellemes úszni benne boldogság. Körötte a futónak kisebbnek tűntek a pocsolyák és átléphetőbbek a csendben csordogáló erek vizei. A tavon körül kocogót melegítette az intenzív mozgás élvezete, a ragyogó napsütés, az élet öröme. Gyors zuhany reggeli mozgás után száraz nyári póló, rövid nadrág. Két nagyobb kaszrolyba teának való víz a gázégők rózsáira. Egy másik tűzhelyre reggelihez roppanós virslinek került víz a lábasba. Az ekkortájt ébredők törölközővel a kézben didergősen, óvatoskodva lépdeltek a kocka lapokat benövő harmatos füvön céljukig. A vizesblokkban elkezdik reggeli előtti szertartásaikat. Kicsit később fülig érő szájjal vigyorogva kívánnak "Jó reggelt!". Örömmel látták, hogy készül a reggeli. Volt ott a virslihez, rántotta, tükörtojás, vaj, sajt, kovászos uborka, mangalica tepertő, kolbász és szalámi no meg egy kis lekvár és nutellás krém. Elindult a nap.
Kilátás Dobronhegyről
Egy a komfortosabb szálláshelyek közül

Hely a vizet ügyelőnek. Körötte most épp nem csobbant semmi.

Vízbe be, vízből ki itt lehet.

Ide még vadakat is láttam inni lejönni.

A hely kedvelői.

Gondozott part.

Este a kemping terasza.

Tábortüzünk melege éjszakába vitte esti beszélgetésünket.:-)

Parazsunk füstje sem minket sem a Holdat nem zavarta az esti beszélgetésben.

1. Milyen hangulatos ez a tavacska!
    Jók az ilyen munkahelyen kívüli összejövetelek :)

2. Iiigen! Van ezeknek a kis tavacskáknak egy bizonyos varázsa. Ahogy visszaidézem az előző évet az is ilyen volt. Egy ilyen kis tóba fürdeni és átúszni külön élmény.
    Bajánsenyei-tó, Robinson-tó (Bajánsenye), Csesztregi-tó (Csesztreg)

Nagyon jók! Egy munkahelyen kívüli összejövetel öröme közbeni feltöltődés jó hatással van az elkövetkező idők találkozásaira.