2013. április 18., csütörtök

Mezítlábas nap

A kijelző ennyit mutatott
Egy kis lazítás
Egy szépség a parkban
Zöldellő pázsit
Mezítláb a füvön
Az a szép zöld gyep
Alul nézetből a tulipánfa

                              Vészi Endre: Egész és meg nem bontható

                                                             Ez is vagyok, az is vagyok,
                                                              bánat, derű meg nevetés,
                                                             felhő, de közben napsütés,
                                                             beszélek is, meg hallgatok.

Mint szervezetem, komplikált,
ellentétekből épített,
része a múló réginek,
s az is, ki véle harcba szállt.

Ez is vagyok, az is vagyok,
saját képletű ötvözet,
amelyben megolvadt hegyek
érce-salakja bugyborog.

Ne követelje senki hát,
hogy kék legyek csak, mint az ég,
mint sós a só, - egyféleség,
egyhangú rossz egyformaság.

Bennem is tél, nyár változik,
lelkesség, fáradt fájdalom,
s akarom bár, nem akarom,
nevet a szív, kiáltozik.

S együtt e sok: élő, ható,
együtt e sok: a szenvedély,
a szirti csúcs, a bányamély:
egész és meg nem bontható.




11 megjegyzés:

  1. Ah..a kedvenc fám....egy magnólia...:)))
    Azon fürdő mutogatása meg felér egy izgatással:))))
    Igaz ma nálunk is nagyon meleg volt végre!

    VálaszTörlés
  2. Gyors voltál míg a szöveg szerkesztéssel bíbelődtem a fürdő többi képe megszökött.:-)

    VálaszTörlés
  3. De régen mentem mezítláb. Kellene pedig!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Alkalom, lehetőség most adódik egyre több, hogy kipróbáld akár a lakótelep parkjában vagy épp, ahol jársz-kelsz.:-)

      Törlés
  4. Szőrös lábú kiskomám
    mezítláb a fűben jár.
    :-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-)
      Meglátja egy kismadár
      faragott egy rímet rá.

      Törlés
  5. Jók a képek, imádom az ilyen üde zöldséget.

    "A bonyodalmak
    ott kezdődnek
    hogy talpunk
    nem ismeri a füvönjárás
    boldogságát"
    (Boda Magdolna)

    Érezted? :))

    ... a vers is tetszik. Nagyon igaz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pedig a kijelzőn csak foltokat láttam, amikor a fotó készült.
      Ép erre hasonló gondolatom volt miközben a talpam végighúztam a zöld selymes füvön.

      Törlés
  6. pedig régen, gyerekkorunkban kérgesre jártuk a lábunkat nyáron, mezítláb:)) én nyáron, ha locsolok a fűben mezítláb vagyok, de máshol már nem...

    VálaszTörlés
  7. Úgy bizony, szandál a kézben vagy ki tudja hol. Néha úgy kellet este vagy másnap megkeresni.:-)
    Amíg volt kertem Pacon ott szinte mindig mezítláb.

    VálaszTörlés