2013. június 8., szombat

Görbehalmon névestéztünk

GÖRBEHALMI AKNA

Madár szálló
Róbert és Norbert nap alkalmából töltöttünk egy jó hangulatú estét Görbehalmon. Kellemes környezetben kialakított hely természet közelben, bányász relikviákkal, múzeumi értékekkel. Baráti találkozónkon a tulajdonos Szigeti Sándor köszöntött házias fogadtatással, énekkel, ami után fagyasztott poharakból tálcán kínált jófajta házi pálinkát. A vacsorát Robi barátunk kérésére ő maga főzte marhahúsból. Nagyon eltalálta az ízlésemet és ahogy láttam a többiekét is. A "görbehalmi akna" mint megtudtuk az ő ötletéből jött létre, mert itt a bányászok csak laktak, de szenet innen ki nem termeltek.


     

7 megjegyzés:

  1. Névestézés...ez jó kifejezés!:)
    Első olvasatra gondolkodtam, milyen magyarított német szó lehet? Aztán a bejegyzést elolvasva rájöttem :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ezt a szót, hogy néveste felénk is használták:)

      Törlés
    2. Ezt a kifejezést bizony a nagymamámtól hallottam még annak idején, amikor pontosan a névnap estéjén eljött azt megköszönteni, akinek épen neve napja volt:-)

      Törlés
  2. Üdvözöllek, Nyelvújító!
    Egészségetekre - a tulaj pálinkájáról igen jó véleménnyel vagyok és a kialakított gyűjteményt igazi értéknek tartom.
    A saját főzés meg a bónusz, azt még nem próbáltam, de ahogy elhallgattam jóízű beszámolóját, bizony elindult a pavlovi reflex.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt a "Nyelvújítást" a pálinka utóhatása okozhatta.
      Köszönjük!:-)
      Ez a hely ezek szerint ismerős, a bónusz bizony jól sikerült és visszagondolva a pavlovi reflex most nekem is működik.

      Törlés